Csokoládés cupcake csokoládé ganache-sal

2012.május.29. 13:00

fashionista

0 komment

Ne ijedjetek meg, nem olyan nehéz az elkészítése, ahogy elsőre hallatszik, ugyanis a szexin franciás nevű ganache nem más, mint tejszínben felolvasztott csokoládé egy kis vajjal, amit kb. 3 perc alatt lehet összedobni, és még a legegyszerűbb muffinreceptet is feldobja. Így kell elkészíteni:

Cupcake (36 darabhoz):
3/4 bögre forró víz
3/4 bögre holland kakaópor
170 gr. puha vaj
2 bögre cukor
1 kiskanál só
1 kiskanál vaníliakivonat
3 tojás
2 1/2 bögre liszt
1 kiskanál szódabikarbóna
1 kiskanál sütőpor
1 bögre tej

Ganache:
225 gr. étcsokoládé, kb. 50%-os kakaó tartalommal
3/4 bögre tejszín
2 evőkanál cukor
2 evőkanál vaj

1. Először a cupcake-et készítsd el: melegítsd elő a sütőt 180 fokra, majd tegyél muffinpapírt a muffinformába, ha szükséges (én sima, IKEÁs szilikonformát használtam, így ezzel nem bajlódtam).

2. Keverd össze a kakaót a forró vízzel, amíg selymes állagú nem lesz, majd tedd félre.

3. Gépi habverővel keverd össze a vajat, a cukrot, a sót és a vanília kivonatot (fontos, hogy a vaj puha legyen, különben nehezen áll össze a keverék). Egyenként, folyamatosan kevergetve add hozzá a tojásokat.

4. Egy másik tálban keverd össze a lisztet, a szódabikarbónát, a sütőport, majd add hozzá a vajas keverékhez a tejjel együtt. A kakaós-vizes folyadékot is add hozzá, és addig keverd, amíg sima nem lesz a tészta. A kész keveréket adagold a muffinformákba (kb. a háromnegyedéig), majd süsd kb. 15-50 percig, amíg a beleszúrt fogpiszkáló/kés/stb. tisztán jön ki. 

5. Hagyd, hogy teljesen kihűljenek, mielőtt nekilátsz a ganache-ba mártogatásnak.

Nekem így nézett ki, amikor elkészült:

6. Az apró darabokra összetört csokit tedd egy hőálló edénybe. A cukrot és a tejszínt forrald fel a mikróban, majd öntsd a csokira. Várj egy pár pillanatot, hogy beinduljon az olvadás, majd kezd kevergetni. Amikor már tökéletesen selymes állagú a csokoládé, add hozzá a vajat, és keverd addig, amíg tökéletesen homogén nem lesz, kb. ilyen:

7. Mártogasd bele a kihűlt cupcake-ek tetejét a ganache-ba, hogy egységes és fénylő bevonatot kapjanak, majd hagyd őket kihűlni. A maradék ganache-t hagyd kissé megdermedni (én a hűtőbe tettem, hogy meggyorsítsam  a folyamatot), hogy szilárdabb állaga legyen, majd utána tudsz vele díszíteni egy habzsák segítségével. A rózsaminta eléréséhez én egy csillag mintázatút használtam (szintén az IKEÁban vettem).

Hűlnek a cupcake-ek. Ahogy látjátok, gyümölcshéjas dekorral is kísérleteztem, de az nem lett az igazi.

Tippek:
-Az eredeti recept gigamennyiségű cupcake-ről szól, így én elharmadoltam a tésztareceptet, amikor készítettem, viszont a ganache-nál csak feleztem, de még így sem jutott mindegyik cupcake-re teljes rózsaminta, viszont más jellegű dekorációkkal is kísérleteztem, így nekem ez pont megfelelt, de érdemes plusz egy tábla étcsokit a kezetek ügyében tartani, és a dekoráció bonyolultságától függően igazítani a recepten.

-A saját változatomban a cukor egy részét helyettesítettem édesítővel (Canderelt használtam), a tészta így is tökéletesen sikerült.

-Amikor elkészült a ganache, még túl folyékony a díszítéshez, érdemes megvárni, amíg puha vaj állagúra szilárdul, és utána betölteni egy habzsákba. Aki türelmetlen, mint én, az pedig válassza a következő módszert: a habzsák végét felfelé fordítottam, hogy ne folyjon ki a krém, megtöltöttem a habzsákot, majd így tettem a hűtőbe.

A receptet a Recipe Girl oldalról vettem át.
 

0 komment

Címkék: gasztro recept muffin cupcake

A bejegyzés trackback címe:

https://ourcelebration.blog.hu/api/trackback/id/tr394552781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása